Dog day afternoon

Hasse, en gammal barndomskompis bodde hos mej i helgen. Galen, galen kille. Inte alla indianer i kanoten, det kan jag säga. Han fick en hjärnskada när han var liten efter att blivit sparkad av en trebent häst som hette Kenny. Nåja.
Redan fem minuter efter han stigit av tåget hade han bestämt sig för att råna optikern... med en strumpsticka. Jag tvekade lite, jag och Carmén har ju hängt ihop sedan Ringsjön brann. Suverän kille. Har försett mig med nya näsvingar många gånger. Men jag skulle få halva bytet om jag höll vakt - jaja, bara att hänga på.
Hans plan (som för övrigt var fullständigt idiotisk) var att nonchallant gå in i affären, vänta tills det var tomt på kunder, be om att få kollat synen och sedan ("fort av bara helvete" enligt honom själv) sticka stackars Carmén i ljumsken tills han svimmade av. Sen rensa kassan och dra.
Men eftersom det var elva personer i lokalen när han smög in, tog det drygt en timme innan de två var ensamma. Under tiden gömde han sig bland läsglasögonen och drack ur sin tub med utspädd jäst wasabi som han hade i midjeväskan. Full som en smeröv skred han till verket. Delen med syntestet glömde han helt bort, och började vilt vifta med strumpstickan framför Carmén.
Som väntat sket det sig totalt.

För det första: Optiker Carmén är ungefär fem gånger längre än Hasse.
För det andra: Han är en f.d. kustjägare.
Och, för det tredje: Hasse är uppstoppad.

Fan vad stryk han fick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback